Thursday, May 22, 2008

What can you say about your practical training..

Rakan-rakan sekalian..

Sedar tak sedar sudah 3 minggu kita bergelumangan dengan dunia kerja 'pergi pagi balik lewat petang'. Walaupun kita hanya trainee, tetapi pengalaman 2 bulan ini aku rasakan dapat memberi banyak pengajaran dan juga proses kita untuk membiasakan diri dengan dunia pekerjaan, tatkala kita sudah grad kelak.

Di Naza Motor, macam-macam orang aku jumpa. Ada yang bodoh sombong, ada yang pandai terkedu-kedu, ada yang menyorok di sebalik tudung. Kalau anda semua free, datang lah ke office aku hari sabtu 9:00-1:00. Macam-macam dressing kau orang akan jumpe baaaaiii haha. Ada yang terdedah dada tapi pandai pulak nak tutup kepala (tudung), ada jugak yang 'berlemak' tetapi pakai cam balut nangka (ketat!)... Haha kelakar pun ada..

Ada yang berlagak macam bos, tapi sebenarnye kuli jugak macam aku. Cakap nak kasar-kasar aje, orang tanye bebaik ade ke di balasnya dengan ekspresi muke yang agak ketat, dan intonasi seperti 'manager bolasepak yang yang pasukannya ketinggalan 8-0' haha, marah beb..

Sorry, tapi jangan kate aku asyik tengok orang je keje, keje tak buat. Bukan macam tu, bak kate aku, kalau dah masuk kandang harimau, pastu kau kate tak nampak harimau, kan tengin namenye tu haha. Ni la yang aku nak kongsi dengan korang ni.

Tapi aku suke hidup cam sekarang. Kerja, kat tempat kerja. Tapi once dah balik rumah, kerja semua tinggal, rehat secukupnya sebelum memulakan kerja keesokan hari. Dengan peluang kerja ni la, aku dapat tengok Kuala Lumpur yang sebenar.. Rona-rona kehidupan Kuala Lumpur..

Pagi di Kuala Lumpur sungguh aktif, semua orang berpusu-pusu mencari rezeki, halal di mamah teknologi (eh cam lagu Hujan pulak).. Bila dah malam, terasa sayu melihat Kuala Lumpur perlahan-lahan beransur-ansur 'tidur', di mana saat ini la anda dapat melihat lampu-lampu neon mula tertutup, dan menanti cabaran keesokannya. . . . .

1 comment:

Azhar85 said...

biasa arr manusia..banyak kelemahan dan x sedar diri..ape-ape pun kita jadi diri kita yg sebenar dan jadikan diri kita manusia yg bergelar khalifah dn bukannya manusia yg binatang(teori darwin yg kata..bukan aku..hahaha)